Centralne smarowanie maszyn
Centralne smarowanie to system zapewniający automatyczne dostarczanie odpowiedniej ilości smaru do różnych części maszyny, takich jak łożyska, przeguby czy tuleje. Celem takiego rozwiązania jest minimalizowanie tarcia pomiędzy elementami maszyny, a tym samym wydłużanie jej żywotności oraz zwiększanie efektywności działania.
Przewody w układach smarowania
Przewody do układów smarowania są to rury lub węże, które transportują smar z miejsca magazynowania do różnych części maszyny. Wybór odpowiedniego przewodu zależy od kilku czynników, takich jak temperatura, ciśnienie, średnica wewnętrzna, a także typ smaru, który ma być przesyłany. Przewody muszą być wykonane z materiałów odpornych na ścieranie i korozję, a także muszą wytrzymać ekstremalne temperatury i ciśnienia.
Złączki w systemach smarowania
Złączki do układów smarowania służą do łączenia różnych części układu smarowania, takich jak przewody, zawory, pompy itp. Są to często małe metalowe lub plastikowe elementy, które pozwalają na bezpieczne i efektywne połączenie różnych komponentów systemu.
Zastosowanie zaworów zwrotnych
Zawory zwrotne w układzie smarowania mają na celu uniemożliwienie przepływu smaru w kierunku przeciwnym do zamierzonego. Dzięki temu smar jest stale dostarczany do miejsca, w którym jest potrzebny, a system działa efektywniej.
Smarowniczki (kalamitki) i ich rola
Smarowniczki, czyli kalamitki, to małe urządzenia, które są montowane w miejscach, które wymagają regularnego smarowania. Są one wypełniane smarem i zazwyczaj używane do ręcznego dostarczania smaru do konkretnych miejsc, takich jak łożyska.
Oferujemy specjalistyczne węże przeznaczone do układów centralnego smarowania. W naszym sklepie znajdą Państwo wysokociśnieniowe węże /do 840 bar/ przeznaczone do zastosowania w układach centralnych smarowania w maszynach i urządzeniach. Oferujemy węże z metra lub cała kompletne przewody do centralnego smarowania. W naszej ofercie znajdą Państwo również końcówki do węży /końcówki skręcane do samodzielnego montażu/